WEBDIENSTEN - ONLINE COMMUNITY’S - 26.04.2017

Maak uw LinkedIn-profiel aantrekkelijker

Via LinkedIn onderhoudt u uw professionele contacten en bouwt u een zakelijk netwerk uit. Met onze tips maakt u uw profiel nóg overtuigender.

Hoe sterk is uw profiel?

Uw profielpagina op LinkedIn ( http://www.linkedin.com ) combineert een visitekaartje met een cv. Door uzelf hier op de juiste manier voor te stellen, bereikt u meer potentiële zakenpartners, collega’s, klanten, leveranciers, werkgevers, enz. LinkedIn gaf u in het verleden tips om uw profiel op te krikken. Uw ‘profielsterkte’ werd ook beoordeeld met een cijfer, maar dat is op de website (tijdelijk) niet meer het geval. Tip.  In de mobiele LinkedIn-app krijgt u wel nog altijd te zien hoe sterk uw profiel is.

Aan de slag!

Foto’s. Klik bovenaan in de LinkedIn-homepagina op het ‘Ik’-pictogram en selecteer Profiel weergeven . U krijgt dan de kans om een achtergrondfoto en een persoonlijke foto toe te voegen. Volgens Link Humans ( http://www.linkhumans.com ), een specialist inzake digitale marketing, zorgt een (goede) profielfoto ervoor dat uw pagina maar liefst 14 keer meer bekeken wordt.

Voorstelling. Stel uzelf ook op een gepaste manier voor: wie u bent, wat u doet, … Volgens Link Humans zijn 40 woorden een absoluut minimum, maar tracht toch vooral een beknopte en gestructureerde samenvatting te geven. Tip.  Vergeet niet om de bedrijfstak waarin u actief bent te selecteren uit het afrolmenu: dat zorgt naar verluidt tot 15 keer meer views.

Opleiding. Uiteraard doet u er ook goed aan om aan te geven welke opleiding u genoten heeft. Dat kan via de optie Profielonderdeel toevoegen in het rechtermenu. Volgens Link Humans wakkert een gedetailleerde beschrijving van uw scholing de interesse van anderen gevoelig aan: uw profiel wordt hierdoor 10 keer meer bekeken.

Ervaring. Uw werkervaring mag evenmin ontbreken. LinkedIn biedt u (eveneens via Profielonderdeel toevoegen ) zelfs de mogelijkheid om uw ervaring als vrijwilliger toe te voegen. Ter info: Link Humans beweert dat ruim 4 op de 10 recruiters in bedrijven vrijwilligerswerk even belangrijk vinden als betaalde werkervaring.

Vaardigheden en prestaties. Waar bent u goed in? Wat zijn uw talenten? Etaleer uw sterktes als professional in de afdeling Vaardigheden . Wanneer u dit doet, wordt uw profiel 13 keer meer bekeken. LinkedIn laat u ook uw Prestaties opsommen: uw publicaties, realisaties en projecten, onderscheidingen en prijzen, patenten, talenkennis, certificaten, enz.

Contactgegevens. Vergeet evenmin om uw contactgegevens te controleren: telefoonnummer, e-mailadres, website, … Tip.  Mensen die niet tot uw netwerk behoren, krijgen die niet volledig te zien. Overweeg daarom om bepaalde contactgegevens ook in uw persoonlijke voorstelling te vermelden.

Andere taal. Via het rechtermenu vindt u de optie Profiel toevoegen in een andere taal . Hiermee kunt u mogelijk meer mensen bereiken. Let op!  Uw huidige profiel wordt niet automatisch vertaald: u moet zelf vertaalde content toevoegen.

En verder…

… moet u actief zijn op LinkedIn. Post dus de nodige statusupdates en deel geregeld interessante content. Tracht ook om aanwezig te zijn in relevante groepen: dat zorgt volgens Link Humans voor 5 keer meer profielbezoeken.

Voeg een profielfoto toe aan uw LinkedIn-pagina: dat zorgt voor 14 keer meer views. Ook als u de nodige aandacht besteedt aan zaken als een goede voorstelling (met de juiste bedrijfstak) en het etaleren van uw vaardigheden, krijgt uw profiel beduidend meer aandacht.

Contactgegevens

Indicator BV | Schootense Dreef 31 | Postbus 794 | 5700 AT Helmond

Tel.: 0492 - 59 31 31 | Fax: 040 - 711 17 00

klantenservice@indicator.nl | www.indicator.nl

 

KvK-nummer: 17085336 | Btw-nummer: NL-803026468B01