NEDERLANDS KORT - 28.03.2008

Nieuw en vernieuwd in Nederland

Overstappen is besparen

Veel mensen hebben aparte abonnementen voor vaste telefonie en internet. Dat kan vaak makke­lijker én goedkoper door te kiezen voor één totaalleverancier. ShopADSL.nl helpt een handje met de Internet Advies-module. In vijf stappen moet u o.a. aangeven wat uw huidige situatie is, wat uw wensen zijn en wat uw postcode is (in verband met de controle op de beschikbaarheid van de gewenste diensten). De module vraagt u zelfs bij welke providers u beslist geen abonnement zou willen: heel nuttig gezien eventuele negatieve ervaringen. Na het doorlopen van alle stappen krijgt u een advies mét de redenen waarom juist dit aanbod voor u zo geschikt is. Daarbij worden óók de kabelaars zoals UPC en At Home mee­genomen. Via de site kunt u uw overstap direct in gang zetten. U krijgt hier een prima en ons inziens objectief advies!

Adres: http://www.shopadsl.nl/internet-advies/

Taxi met kwaliteit

Op Taxiwet.nl legt het ministerie van Verkeer en Waterstaat uit wat de regels van de nieuwe Taxiwet zijn. Belangrijk zijn de nieuwe afspraken over de prijzen (maximaal instaptarief en kilo­metertarief) en de verplichting om de gehanteerde tarieven op en in de taxi zichtbaar te maken. Ook moeten auto en bestuurder voortaan voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen. Welke dit zijn, leest u op TX-Keur (http://www.tx-keur.nl). Met even­tuele klachten kunt u terecht op taxiklacht.nl (http://www.taxiklacht.nl).

Adres: http://www.taxiwet.nl

Buurtcijfers

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) verzamelt veel gegevens op regionaal niveau. Via de nieuwe website CBS in uw buurt zijn deze op een aantrekkelijke wijze toegankelijk gemaakt voor het publiek. Dat kan interessant zijn, bv. als u wilt verhuizen naar een andere stad en moet kiezen in welke buurt u zich wilt vestigen. Of als u gewoon meer van uw eigen buurt wilt weten. Na het selecteren van een plaatsnaam en een buurt kiest u één van de thema’s Bevolking - Huis­houdens - Arbeid - Inkomen - Woningen en ten slotte een onderwerp binnen dit thema (bv. de ge­­middelde woningwaarde, het aantal werkzame personen of het aantal niet-westerse allochtonen). Gegevens worden getoond op de kaart, maar kun­nen ook worden weergegeven in de vorm van een diagram of tabel. Leuk is de mogelijkheid om twee buurten ter vergelijking naast elkaar te leggen. Zo ziet u in één oogopslag dat het aantal gezinnen met een uitkering in de Arnhemse Spijkerbuurt bv. ruim drie keer zo groot is als in de Burge­meesterswijk, maar dat het geboortecijfer er exact even hoog is. Cijfers kunnen indien gewenst met één druk op de knop worden geprint of geëxporteerd naar Excel.

Adres: http://www.cbsinuwbuurt.nl

Telefoonklachten

Onbereikbaarheid, lange wachttijden, niet terug­gebeld worden en onbehulpzame mede­werkers: vaak is er heel wat aan te merken op de manier waarop bedrijven, instellingen en overheden hun klanten via de telefoon behandelen. Voor Quality Support - een dienstverlener op het gebied van telefonische communicatie - is dat reden om een Meldpunt Telefoonirritatie in het leven te roepen. Via een formulier op de site kunt u uw irritatie kenbaar maken. Daarbij kunt u kiezen uit onder meer bereikbaarheid, muziek tijdens het wachten en van het kastje naar de muur sturen, maar er is ook ruimte voor een eigen omschrijving. Aardig is dat er ook positieve ervaringen gemeld kunnen worden. Iedere maand publiceert Quality Support een lijst van ‘toppers’ en ‘floppers’. Maar of het ook werkt?

Adres: http://www.telefoonirritatie.nl

Wilt u overstappen naar een goedkoop combinatieabonnement ‘internet en telefonie’? Dan geeft ShopADSL u een heel goed advies. Bij CBS in uw buurt vindt u allerlei statistieken op wijk-/buurtniveau.

Contactgegevens

Indicator BV | Schootense Dreef 31 | Postbus 794 | 5700 AT Helmond

Tel.: 0492 - 59 31 31 | Fax: 040 - 711 17 00

klantenservice@indicator.nl | www.indicator.nl

 

KvK-nummer: 17085336 | Btw-nummer: NL-803026468B01